Ca personaje în rolul principal în povestea propriei afaceri, de multe ori suntem atât de prinși cu ceea ce facem, încât uităm să ne oprim și să ne bucurăm de ce am realizat.
Și mai mult, ignorăm beneficiile sau contribuția pe care ne-o pot aduce obiceiurile mărunte.
Îți propun să facem un exercițiu de imaginație: cum ar fi ca peste 1 an să ai parte de venituri constante, clienți fideli, libertate financiară și să te simți încrezătoare, mulțumită și mândră de ce ai realizat?
Sună ca un vis frumos sau mai degrabă ceva ce îți propui și pentru care ești dispusă să lucrezi la asta?
Pentru că entuziasmul se întreține și el, la fel cum avem grijă de orice altceva, îți propun să trecem în revistă 7 obiceiuri aplicabile în activitățile de marketing pe care le desfășori, ca să ajungi acolo unde ți-ai propus, cu zâmbetul pe buze și încredere.
- Setează obiective și învață să lucrezi cu ele. Ideal ar fi să le împarți pe căprării, că-s de business, de marketing sau de comunicare, doar setează-le și fă-o cât mai precis posibil, de preferat SMART. Promit că dacă le setezi specific, deja ai o idee despre cum să învârți rotițele.
- Planifică, puțină predictibilitate nu strică nimănui, bonus, s-ar putea să îți dai seama așa că de fapt ai timp pentru toate.
- Apucă-te de treabă. Scoate din joben toată magia de care dispui care să te ajute să faci lucruile să se întâmple. Magia asta poate căpăta multiple forme, pornind de la o cafea și ajungând până la colaborări sau ajutor pe care-l ceri.
- Mizează pe consecvență. Odată ce ți-ai stabilit planul de bătaie, ține-te de el, indiferent că vorbim de publicat conținut, de creat materiale, de căutat furnizori sau de a învăța ceva nou, dar foarte util.
- Ia constant pulsul pieței, stai de vorbă cu comunitatea, cu clienții, chiar și cu concurența, sigur dacă vrei. Nu știi de unde sare iepurele, unu la mână ești la curent cu ce se întâmplă și doi, ideile bune de multe ori vin de la cei din jur sau din conversații.
- Evaluează periodic ce faci ca să îți dai seama dacă ești pe drumul cel bun. Și îți las și un exemplu, degeaba publici conținut care îți place ție și despre care ai impresia că e foarte bine primit, dacă nu primești nicio reacție de la comunitate și nu crești deloc. Reversul ar fi să te concentrezi pe ce a mers bine, ca format și informație.
- Din când în când, încearcă ceva nou, experimentează, poate fi orice, o formă de conținut nouă, ceva ce vrei să împărtășești, o colaborare, o idee pe care o aveai de ceva timp dar din lipsă de curaj nu ai mers mai departe.
Pe unele poate le faci deja, chiar fără să-ți dai seama, pe altele poate nu le-ai luat în calcul. Ce pot să spun din experiența mea și a celor cu care lucrez e că funcționează. Poate îți ia ceva sau poate merge lin, cu atât mai mult dacă ai deja ceva vechime în ale business-ului. Cireașa de pe tort, când apar rezultatele și sunt constante, entuziasmul e acolo și te ajută să mergi mai departe.
Cum ți se pare? Ce aplici deja sau ce ai vrea să încerci?