Cum să îți faci auzite mesajele în mediul online?

Cea mai populară rețea din România, Facebook, are în jur de 12 milioane de utilizatori, iar următoarele 3 rețele ca popularitate, au adunat și ele cam tot atâția fani. Iar când vine vorba despre pagini de business, putem afirma cu certitudine că și aici peisajul e cel puțin aglomerat. 

Prezența în mediul online și comunicarea pe rețelele sociale au devenit deja o condiție esențială pentru antreprenorii preocupați să-și dezvolte afacerile și să construiască relații îndelungate cu publicul țintă. 

O relație îndelungată presupune încredere și dialog, ori într-un mediu aglomerat care abundă în mesaje de toate felurile, cum am putea oare să ne asigurăm că ceea ce avem de transmis ajunge acolo unde trebuie?

Una dintre lecțiile pe care le-am învățat în ultimii 8 ani de parenting, a fost că “repetiția e mama învățării” și nu, nu mă refer la comentariile învățate pe de rost în școală. Ieșitul pe ușă în fiecare dimineață presupune același scenariu și un set clar de întrebări adresate copilului, de exemplu: “Ai tot ce-ți trebuie în ghiozdan?“, “Ți-ai luat echipamentul de sport?”.

Și ce legătură are treaba aceasta cu mesajele transmise în mediul online? Cuvântul cheie e repetiția, practic reluăm aceleași mesaje, iar și iar, poate în altă formă dar consecvent, astfel încăt să răzbatem prin hățișul mediatic.

Poate te gândești că plictisești dacă repeți informațiile de mai multe ori și că poate publicul tău va renunța să te mai urmărească, însă realitatea este alta și hai să vedem și de ce:

  1. Pentru a-ți face cunoscută afacerea și a întări poziția pe care o ocupă brandul tău în mintea publicului țintă, audiența trebuie să vadă sau să audă mesajele, repetitiv.
  2. Pentru a reține ceva și a se conecta cu ceva, oamenii au nevoie să audă aceeași informație de mai multe ori și în moduri diferite.
  3. Am stabilit deja că mediul online este extrem de aglomerat, iar competiția pentru atenția clienților este acerbă, așa că ai nevoie să transmiți mesajele, constant, dar clar, astfel încât să te faci auzit.
  4. Publicul tău se dezvoltă în permanență, noi și noi fețe apar în peisajul mediatic, persoane care nu îți cunosc afacerea și brandul și care așteaptă să afle lucruri interesante de la tine.

Pentru ca mesajul tău să se facă remarcat ai nevoie de 2 ingrediente: claritate și încredere. Claritate a mesajului transmis, ca poziționare și poveste a afacerii și încredere că ceea ce transmiți surprinde esențialul dar într-o formă succintă și digerabilă în peisajul aglomerat.

Claritatea presupune să transmiți întotdeauna același mesaj în esență, însă în moduri creative, utilizând tehnici de storytelling astfel încât să captezi atenția și să o menții.

Poți să te folosești de live-uri pe rețelele sociale, de postări mai lungi, testimoniale, materiale educative, imagini, interviuri, articole și multe altele pentru a transmite mesajele. Reține că nu e nevoie să reinventezi roata, creativitatea se manifestă în multe forme, important e să cunoști foarte clar mesajul și modul în care te poziționezi.

Închei cu un îndemn către reflecție și îți las două întrebări care să te ajute: “Povestea afacerii tale care e?” și “Cum vrei să fie percepută afacerea ta?”.

Distribuie articolul:

Facebook
LinkedIn
error: Conținut protejat: Toate drepturile rezervate.