Cum să construiești o relație cu publicul tău țintă

Pe o piață aglomerată, lupta pentru atenția clienților potențiali este aprigă. Oare cum am putea să ieșim în evidență și să ne convingem clienții să rămână alături de noi?

Poate te gândești la produse sau servicii de calitate, la un flux rapid și eficient de achiziție, la acel factor unic, specific afacerii tale sau poate la un customer service performant și toate acestea sunt importante, însă nu sunt suficiente.

Ingredientul secret constă în construirea unei relații bazată pe încredere. Asta necesită timp, efort și disponibilitate pentru a arăta și altă față a afacerii tale, nu doar pe cea strict legată de livrarea unor produse sau servicii. Pe scurt, e nevoie să arăți și partea umană a brandului tău.

Poate cea mai importantă lecție pe care a adus-o pandemia, pentru afaceri, a fost că acum, dar și pe viitor umanitatea va avea prioritate. Au avut de câștigat afacerile care au dat o mână de ajutor și care au pus pe primul loc binele colectiv.

Hai să vedem cum putem să arătăm și latura umană a afacerii noastre, utilizând mijloacele online:

  • Prezintă echipa care stă în spatele afacerii, chiar dacă nu e numeroasă. Folosește-te de canalele social media ca să povestești cine sunt oamenii care fac ca totul să meargă ca uns, ce interese au și ce le place cel mai mult la afacerea din care fac parte;
  • Behind the scenes, o modalitate extrem de eficientă prin care poți să arăți ce se întâmplă din momentul în care primești o comandă până când o livrezi, sau cum se desfășoară activitatea ta, cum prind viață serviciile pe care le oferi. Surprinde atât momentele serioase cât și pe cele amuzante și prezintă-le într-o formă atractivă pentru publicul tău: carusel de fotografii, video înregistrat sau live;
  • Povestește despre reușitele afacerii tale și ai grijă să menționezi și modalitățile prin care ai atins diverse obiective, inclusiv suportul acordat de către clienți și de publicul care te urmărește pe social media. Progresele pe care le faci în cadrul afacerii tale și mulțumirile aduse celor care te-au sprijinit conferă credibilitate și transparență și implicit te ajută să construiești relații autentice;
  • Încurajează-ți urmăritorii să posteze diverse informații pe rețelele sociale despre afacerea sau brandul tău, fie că sunt sub forma unor texte, imagini sau video-uri, apoi poți prelua și distribui conținutul astfel generat în cadrul comunicării tale. Beneficiile nu vor întârzia să apară: vei putea să formezi o comunitate în jurul afacerii tale, iar încrederea în produsele sau serviciile tale va crește;
  • Alege cu grijă limbajul folosit în cadrul comunicării. Nu uita că procesul de comunicare e cu dublu sens, interacționează cu publicul tău și folosește un limbaj similar cu al său.

Baza unei relații durabile este încrederea, iar aceasta se câștigă în timp. Alege metodele care ți se potrivesc, în funcție de specificul afacerii tale, de canalele de comunicare pe care alegi să le folosești, măsoară rezultatele, observă ce a funcționat și ce nu, ajustează și foarte important, ai răbdare și nu uita că oamenii cumpără de la oameni. 

Distribuie articolul:

Facebook
LinkedIn
error: Conținut protejat: Toate drepturile rezervate.