Cum să ne prezentăm ofertele echilibrat

În business avem parte de tot felul de momente și experiențe…iar perioada pe care o traversăm e cât se poate de provocatoare din punct de vedere al comunicării și vânzărilor.

Și ce facem? Ne oprim din toate sau încercăm să găsim un echilibru? Motorul oricărui business e reprezentat de vânzări, ori a ne opri înseamnă să punem pe pauză tot ce am dezvoltat. Putem să ne prezentăm ofertele în perioada asta? Clar da, însă mizând pe empatie. 

Mai întâi hai să vedem ce e în spatele unui proces de vânzare, pentru că unora le vine natural, altora nu prea. 

Cred că a vinde cu ușurință, fără să pară că insiști, ține de mindset în primul rând și vine cu practica. Una e să îți stabilești foarte clar o cifră de afaceri de exemplu și cu totul altă poveste să ajungi la ea. 

Așa că propun să începem cu puțină analiză, va fi simplu, promit.

Ia o agendă sau o foaie de hârtie, da, insist pe scrisul de mână pentru că se leagă altfel lucrurile când o facem și notează răspunsurile la următoarele întrebări:

  1. Când ți-ai promovat ultima dată produsele sau serviciile? Ieri, săptămâna trecută? Luna trecută?
  2. Dar înainte de asta? Gândește-te puțin.
  3. Ai renunțat vreodată să-ți promovezi oferta pentru că te-ai gândit că vei părea insistentă sau agresivă sau că-ți vei deranja audiența?

Și m-aș opri la ultima dintre cele 3…Dacă ai renunțat vreodată să-ți promovezi oferta pentru că te-ai gândit că vei părea prea insistentă sau că vei deranja audiența, mi s-a spus și mie și o repet: asta e doar în mintea noastră.

Cei care ne urmăresc știu că în spate e o afacere, poate au și ei o afacere, așa că e firesc să vorbim și despre produsele sau serviciile noastre.

Fără să o facem la tot pasul, de acord…dar să o facem, chiar și în momente provocatoare. 

Dacă vrem vânzări constante avem nevoie să apărem cu consecvență, să educăm, să oferim utilitate prin ceea ce spunem, să ne facem cunoscuți dar să și vindem, însă totul filtrat prin prisma contextului pe care-l traversăm.

Atunci când apărem pentru a ne prezenta oferta, o facem:

  • Pentru cei care au nevoie de ea dar încă nu sunt pregătiți, din motive variate;
  • Ca să arătăm audienței ce poate obține alături de noi și unde poate ajunge;
  • Să arătăm cum îi putem ajuta pe cei care ne urmăresc, atunci când vor fi pregătiți să ne caute;

Suntem aici ca să ajutăm prin ceea ce oferim și despre asta ar trebui să fie vorba. Dacă cuiva i se pare că e prea mult sau nepotrivit, poate nu vorbim despre clientul căruia ne adresăm, acel client ideal despre care tot vorbim. Și e în regulă să fie și așa!

Modalitatea în care vindem poate face diferența între a fi considerați insistenți sau nu.

Înainte să alegem o metodă ar fi bine să ne punem și în locul clientului, ce are el nevoie, ce caută, ce simte și cum îl putem ajuta mai bine.

Partea bună este că după un timp, în care am oferit utilitate prin ceea ce comunicăm, să vorbim despre afacerea noastră și despre ofertă, vine natural. 

Cum ți se pare? 

Distribuie articolul:

Facebook
LinkedIn
error: Conținut protejat: Toate drepturile rezervate.