6 tactici de marketing offline prin care amplifici marketingul online

Se apropia ziua de naștere a unei prietene foarte dragi, eram în căutarea cadoului ideal și m-am îndreptat către online, doar e comod și ofertant în același timp. Am ales o pereche de cercei superbi care au venit în câteva zile. Am desfăcut entuziasmată coletul ca să mă asigur că e totul în ordine, iar primul lucru care m-a întâmpinat a fost un plic cu o felicitare scrisă de mână, pentru prietena mea, de la creatoarea cerceilor căreia îi vom spune Diana. Surprinderea și bucuria au fost pe măsură de ambele părți. 

Și uite așa cu un gest simplu dar de efect, Diana a reușit să atașeze produsului beneficii emoționale și interacțiune, asigurându-se astfel că atât eu cât și prietena mea, ne vom gândi și la ea data viitoare când vom mai avea nevoie să facem un cadou.

Chiar dacă în contextul actual sau poate doar pentru că așa este specificul afacerii tale, te folosești preponderent de mediul online, nu uita însă să completezi și totodată să amplifici efectele tacticilor de marketing online cu cele ale marketingului offline, exact cum a făcut și Diana în povestea de mai sus.

Prezența în online a afacerilor a devenit obligatorie, iar clienții ne caută din ce în ce mai mult acolo pentru diversitate și economie de timp dar și pentru a-și forma o opinie despre afacerea noastră și despre produsele sau serviciile pe care le oferim. O combinație de tactici de marketing online cu cele de marketing offline nu fac decât să ne ajute să creăm o strategie coerentă care aduce rezultate foarte bune.

Poate te întrebi ce e o tactică în marketing? Tacticile reprezintă acțiuni specifice menite să transpună în realitate o strategie de marketing.

Acum hai să trecem în revistă câteva tactici eficiente de marketing offline:

  • Dacă afacerea ta presupune interacțiune fizică cu clienții, oferă cupoane de reducere pentru cumpărăturile viitoare, astfel îți poți crește vânzările și în același timp poți spori fidelitatea clienților;
  • Așterne câteva gânduri pe o felicitare pentru da o notă personală produselor și a amplifica beneficiile oferite;
  • Încheie parteneriate cu alte afaceri care oferă produse complementare cu ale tale, fie gândite ca pachet, fie oferite ca beneficiu suplimentar; Dacă vinzi de exemplu cafea, oferă și o cană cu un mesaj haios sau cu logo-ul tău;
  • Participă la întâlniri de networking, dar alege întâlniri la care participă publicul tău țintă. Chiar dacă în această perioadă sunt mult mai puține ocazii, nu subestima beneficiile pe care ți le poate aduce interacțiunea față în față;
  • Participă la conferințe sau târguri specifice sau complementare afacerii tale. Astfel ai ocazia să închei parteneriate și să îți prezinți produsele sau serviciile fie direct, fie prin intermediul materialelor tipărite.
  • Organizează demo-uri sau cursuri gratuite pentru clienții tăi potențiali. Vei putea astfel să stabilești o legătură directă cu publicul, îi dai ocazia să te cunoască, să își clarifice nelămuririle și treptat să capete încredere în tine și în afacerea ta.

Alege să combini oricare dintre tacticile prezentate anterior, sau altele, cu cele de marketing online, căci ține doar de creativitate și atenție la nevoile clienților, astfel rezultatele tale vor fi cu atât mai spectaculoase. 

Distribuie articolul:

Facebook
LinkedIn
error: Conținut protejat: Toate drepturile rezervate.