3 modalități simple prin care să vorbești despre afacerea ta

Atunci când te intreabă cineva cu ce te ocupi, răspunsul vine natural și clar sau e nevoie de multe explicații ca să-i faci pe ceilalți să înțeleagă?

Nu-ți fă griji, ni se întâmplă tuturor, dar vestea bună este că ai câteva soluții la îndemână, care te pot ajuta indiferent de momentul sau locul în care vrei să-ți prezinți afacerea și să obții anumite rezultate, fie că e vorba despre o vânzare sau despre un parteneriat sau orice altceva îți propusesei.

Atunci când vine întrebarea simplă dar buclucașă, de obicei, avem tendința fie să ne încurcăm în prea multe explicații, fie să oferim prea puține detalii.

Iar dacă răspunsul pe care-l așteptai sună cam așa: “Spune-mi mai multe!”, “Sună interesant, aș vrea să aflu mai multe!” sau “Ahh, știu pe cineva care căuta exact așa ceva!”, fără o pregătire în avans șansele să primești un astfel de răspuns sunt minime.

Și ce poți face?

1. Vorba englezului: “keep it simple!”. De multe ori, răspunsul pe care îl aștepți întârzie să apară pentru că oamenii, pur și simplu, nu au înțeles ce le-ai spus. Chiar dacă ție îți este foarte clar cu ce te ocupi sau ce oferi, care sunt avantajele și beneficiile propunerii tale, reține că pentru cei din jur s-ar putea să fie un subiect total necunoscut.

Așadar, prima modalitate presupune să-ți construiești discursul ca și cum te-ai adresa unui copil. Da, da…ai citit bine. Folosește un limbaj simplu, fără să incluzi termeni de specialitate, căci lupta pentru atenția clienților este acerbă, iar dacă exersezi suficient vei vedea că discursul va curge natural după un timp.

2. Folosește metafore atunci când vorbeșți despre ceea ce faci. Metaforele ajută interlocutorul să înțeleagă mai repede și mai ușor, asemenea unei succesiuni de imagini dintr-un film, dacă vrei.

De exemplu, dacă ar trebui să ajut un client să înțeleagă de ce e important să stabilească foarte clar cui i se adresează și care este mesajul pe care ar vrea să-l transmită, înainte de a apela la reclame plătite, i-aș spune că ar fi similar cu a încerca să alergi la maraton fără să te antrenezi înainte.

Metaforele trezesc emoție și ajută interlocutorii să se conecteze la ceea ce le spunem, asemenea unor spectatori ai unui film. Identifică setul potrivit de metafore pentru afacerea ta, astfel încât să incluzi și componente vizuale, să trezești emoții și să-i ajuți pe cei care te ascultă să se simtă incluși în povestea ta.

3. A treia modalitate presupune să ilustrezi o problemă frecventă pe care o are interlocutorul tău, sub forma: “Ai renunța vreodată la ceva pentru că…” sau “Ai anulat vreodată o întâlnire pentru că părul tău nu era în cea mai bună stare?”.

Iar exemplele sunt nenumărate. Atunci când creierul aude o astfel de întrebare reacția imediată este să ofere un răspuns. Acel răspuns deschide de fapt un dialog și îți oferă prilejul pe care îl așteptai.

Concepe o listă cu situații sau probleme de-ale clienților tăi, ținând cont și de soluțiile pe care le oferi și folosește-le ca să îți prezinți afacerea.

Secretul unui discurs potrivit și natural este exercițiul. Concepe o prezentare, utilizând una dintre tehnicile de mai sus, exersează, evalează și ajustează. Sunt convinsă că rezultatele nu vor întârzia să apară.

Acum spune-mi, tu ce tehnică ai încercat sau vei încerca?

Distribuie articolul:

Facebook
LinkedIn
error: Conținut protejat: Toate drepturile rezervate.